One Identity Manager – Åtgärda felmeddelande i Sync Editor

När man jobbar i Synchronization Editor kan man det någon gång dyka upp följande felmeddelande: ”Could not find a part of the path ’C:\Users\<user>\AppData\Local\Temp\8\x.tmp’”. Detta är mycket förvirrande och svårt att felsöka, felet kan uppkomma även om man inte ändrat på något. En förklaring till felet är att applikationerna från One Identity sparar viss meta data och denna verkar hamna i osynk. Meta data sparas under inloggad användarens dolda %AppData% mapp och avser både ”Local\Temp” och ”Local\One Identity\One Identity Manager”.

Lösningen har visat sig vara att rensa innehållet i Temp-mappen och helt radera mapparna under One Identity\One Identity Manager.

Se dock till att ta en backup på mapparna innan.

Starta sedan och Synchronization Editor så bör problemet vara löst.

Publicerat av:

Erik Sjögren

IAM/IGA-specialist erik.sjogren@smartsmiling.se +46 761 62 17 55

Erik är utbildad högskoleingenjör inom datateknik. 2013 erbjöd Smartsmiling ett exjobb som verkade intressant, och det var då han fick upp ögonen för automation och digitalisering. Idag är han en del av tvärfunktionella team som tillsammans utvecklar tekniska lösningar samtidigt som vi är med i kundens agila transformation.
”Det bästa med Smartsmilingär bredden av kompetens som finns och möjligheten att få ta sig an nya projekt och utmaningar, vilket är en drivkraft för mig”