Så stänger du av chatten i ett Microsoft Teams möte

Handen på hjärtat ibland kan du ha behov av att stänga av chattfunktionen i ett Teamsmöte. Vi visar här hur du går till väga.

Ifrån mötet i Teams

Om du ansluter till mötet så gör du inställningen såhär.
Precis som en rad andra inställningar för ditt möte så navigerar du till Mötesalternativ

När du öppnat Mötesalternativ har du en rad olika inställningar och val du kan göra för ditt möte

Längre ned i listan med alternativ har du Tillåt möteschatt där du kan välja att inaktivera den för mötet.

Inställning från kalendern Outlook

Från outlook kalendern när du lägger till ett teams möte finns två vägar

Du kan klicka på Mötesalternativ i själva meddelandet som går ut med mötet och göra önskade inställningar.

Tillsammans med övriga inställningar ser du Tillåt möteschatt där du kan inaktivera chatten.

 

Du har också tillgång till Mötesalternativ om du klickar på Inställningar (se markerat nedan) när du skapar ditt Teamsmöte från Outlook.

Använd den metod som passar dig och tillfället bäst.

 

Mer om Teams

Nedan hittar du lite mer information och tips om Teams

Webinar i Microsoft Teams

Dela från Outlook till Teams

Break out rooms- grupprum- i Teams

Teams din digitala mötes- och arbetsplats

 

Publicerat av:

Anette Stjärnkvist Lönnberg

Vice VD, Sälj- & marknadsansvarig anette.lonnberg@smartsmiling.se +46(0) 702-580 770

Anette jobbar som konsult och rådgivare i den digitala arbetsplatsen. Anette har stor erfarenhet av lösningar i Microsoft 365 och SharePoint. Anette jobbar med olika typer av uppdrag och kunder och trivs bäst när hon kan lösa kunders problem och utmaningar.